Nawet najlepszy produkt lub serwis na
świecie spali na panewce, jeśli nie zostanie odpowiednio efektywnie
zareklamowany. Niezależnie od tego czy Twoje mechanizmy kreowania
dobrego wizerunku firmy polegają na rozsyłaniu reklam w wersji
drukowanej, czy też są rozsyłane internetowo, te wskazówki są wszystkim
czego potrzebujesz, aby stworzyć przyciągającą uwagę reklamę.
1
Zdefiniuj rynek docelowy i główny zamysł reklamy.
Czy Twoja reklama utwierdza Twoich dotychczasowych klientów w przekonaniu, że jesteś dobrym współpracownikiem i zachęca ich do dalszej współpracy? Czy może celuje ona w nową klientelę kusząc specjalnymi promocjami i obniżkami? Weź pod uwagę wiek klientów, ich płeć, narodowość, status społeczny i ekonomiczny ponieważ te czynniki zaważą na odpowiednim doborze słów, którymi posłużysz się w swojej reklamie, na odpowiednią kolorystykę oraz grafikę.
Czy Twoja reklama utwierdza Twoich dotychczasowych klientów w przekonaniu, że jesteś dobrym współpracownikiem i zachęca ich do dalszej współpracy? Czy może celuje ona w nową klientelę kusząc specjalnymi promocjami i obniżkami? Weź pod uwagę wiek klientów, ich płeć, narodowość, status społeczny i ekonomiczny ponieważ te czynniki zaważą na odpowiednim doborze słów, którymi posłużysz się w swojej reklamie, na odpowiednią kolorystykę oraz grafikę.
2
Zdefiniuj czego najbardziej potrzeba na rynku, w który celujesz i czy jest zapotrzebowanie na Twoje produkty lub usługi.
Produkt lub usługa, której klienci naprawdę potrzebują, jak na przykład świeża woda pitna, programy antywirusowe czy niezawodny transport, sprzeda się dużo łatwiej i szybciej niż coś co nie będzie uważane za niezbędne, lub potrzebne tylko do zabawy (np. lekcje lotnictwa nad górą Rushmore).
Produkt lub usługa, której klienci naprawdę potrzebują, jak na przykład świeża woda pitna, programy antywirusowe czy niezawodny transport, sprzeda się dużo łatwiej i szybciej niż coś co nie będzie uważane za niezbędne, lub potrzebne tylko do zabawy (np. lekcje lotnictwa nad górą Rushmore).
3
Prześledź mnogość maili spamowych i reklamowych, które są regularnie przesyłane na Twoje konto mailowe.
Które z nich przykuwają Twoją uwagę? Dlaczego niektóre kompletnie ignorujesz? Są one świetnym przykładem abyś określił co stworzysz w swojej reklamie. Powinny one również zaostrzyć Twoją chęć dokształcenia się w tej dziedzinie.
Które z nich przykuwają Twoją uwagę? Dlaczego niektóre kompletnie ignorujesz? Są one świetnym przykładem abyś określił co stworzysz w swojej reklamie. Powinny one również zaostrzyć Twoją chęć dokształcenia się w tej dziedzinie.
4
Wymyśl chwytliwe i przyciągające uwagę hasło.
Nagłówek lub pierwsze zdanie reklamy są tą jej częścią, która decyduje czy klient przeczyta reklamę do końca, lub w przypadku maili od razu wyśle ją do kosza. Mocne, zauważalne hasło to takie, które tworzy pewnego rodzaju prowokujące pytanie, cytuje zaskakujące statystyki, wykorzystuje humor, rozpoczyna jakąś historię, obiecuje niezwykły interes, lub oferuje coś co zmieni życie klienta.
Nagłówek lub pierwsze zdanie reklamy są tą jej częścią, która decyduje czy klient przeczyta reklamę do końca, lub w przypadku maili od razu wyśle ją do kosza. Mocne, zauważalne hasło to takie, które tworzy pewnego rodzaju prowokujące pytanie, cytuje zaskakujące statystyki, wykorzystuje humor, rozpoczyna jakąś historię, obiecuje niezwykły interes, lub oferuje coś co zmieni życie klienta.
5
Zaznacz, że istnieje problem, który może zostać rozwiązany z powodzeniem dzięki Twojemu właśnie produktowi lub usłudze.
Jeśli, na przykład, celem Twojej reklamy jest apel do ludzi, aby otworzyli swoje serca i portfele, aby pomóc dzieciom na uchodźstwie, reklama powinna przyciągać uwagę liczbą dzieci pozostających bez domów, bez jedzenia i bez opieki lekarskiej. Następnie reklama powinna wyjaśniać, że darowizna z pewnością pomoże polepszyć jakość życia tych dzieci i zapewnić, że dzięki niej, większość z nich ma szansę dożyć do dojrzałego wieku.
Jeśli, na przykład, celem Twojej reklamy jest apel do ludzi, aby otworzyli swoje serca i portfele, aby pomóc dzieciom na uchodźstwie, reklama powinna przyciągać uwagę liczbą dzieci pozostających bez domów, bez jedzenia i bez opieki lekarskiej. Następnie reklama powinna wyjaśniać, że darowizna z pewnością pomoże polepszyć jakość życia tych dzieci i zapewnić, że dzięki niej, większość z nich ma szansę dożyć do dojrzałego wieku.
6
Wywołaj ciekawość.
Pokaż odbiorcom tylko małą próbkę tego, co mogą znaleźć w Twoim sklepie, lub jakich rezultatów mogą oczekiwać jeśli wybiorą Twoje warsztaty/szkolenia, kupią ubrania, które zaprojektowałeś, lub wybiorą jazdę próbną jednym z najnowszych modeli w Twoim salonie. Zaszczep w ich umysłach myśl, że to co widzą na reklamie jest tylko czubkiem góry lodowej.
Pokaż odbiorcom tylko małą próbkę tego, co mogą znaleźć w Twoim sklepie, lub jakich rezultatów mogą oczekiwać jeśli wybiorą Twoje warsztaty/szkolenia, kupią ubrania, które zaprojektowałeś, lub wybiorą jazdę próbną jednym z najnowszych modeli w Twoim salonie. Zaszczep w ich umysłach myśl, że to co widzą na reklamie jest tylko czubkiem góry lodowej.
7
Powinieneś zawrzeć wszystkie stosowne informacje, których potrzebuje klient, aby zrobić kolejny krok.
Są to informacje takie jak nazwa i adres firmy, numer telefonu, adres strony internetowej, adres email, godziny otwarcia.
Są to informacje takie jak nazwa i adres firmy, numer telefonu, adres strony internetowej, adres email, godziny otwarcia.
8
Umieść elementy reklamy będące intrygującą zapowiedzią czegoś dalszego oraz zaznacz, że ważny jest czas reakcji klienta.
Jeśli klient przeczyta, że Twój sklep sprzedaje miniaturowe drzewka palmowe, może w pierwszym odruchu odrzucić tą informację, uznając ją za zbyteczną, jako że nie potrzebuje tego rodzaju zakupu w danym momencie. Wraz z upływem czasu Twoja reklama zmiesza się z mnóstwem innych, aż w końcu przepadnie całkiem. Jeśli natomiast, zaznaczysz, że wyprzedaż obejmuje ograniczoną liczbę drzewek, lub klient dostanie dwie w cenie jednej powiedzmy tylko do końca miesiąca, będzie w tym więcej „nakazu” dla klienta, że musi się śpieszyć, aby to sprawdzić.
Źródło: tipy.pl
Jeśli klient przeczyta, że Twój sklep sprzedaje miniaturowe drzewka palmowe, może w pierwszym odruchu odrzucić tą informację, uznając ją za zbyteczną, jako że nie potrzebuje tego rodzaju zakupu w danym momencie. Wraz z upływem czasu Twoja reklama zmiesza się z mnóstwem innych, aż w końcu przepadnie całkiem. Jeśli natomiast, zaznaczysz, że wyprzedaż obejmuje ograniczoną liczbę drzewek, lub klient dostanie dwie w cenie jednej powiedzmy tylko do końca miesiąca, będzie w tym więcej „nakazu” dla klienta, że musi się śpieszyć, aby to sprawdzić.
Źródło: tipy.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz