Wielu
przedsiębiorców słyszało o Google AdWords i reklamach sponsorowanych.
Kampanie AdWords mogą okazać się zbyt kosztowne, zwłaszcza dla małych
firm, które dopiero wchodzą na lokalny rynek. Na szczęście istnieje
jeszcze jeden, równie skuteczny, sposób reklamowania się w Google.
Google Maps skierowany jest w szczególności do przedsiębiorców
lokalnych. Najlepsze jest w nim jednak to, że jest całkowicie darmowy.
Dodanie firmy do Google Maps jest bardzo proste i nie zajmie ci więcej,
niż 20 minut. Korzyści, jakie osiągniesz z takiego rozwiązania są jednak
olbrzymie. Poświęć więc kilka minut, przeczytaj poniższą instrukcję i
wykorzystaj możliwości, jakie niesie obecność twojej firmy w Google
Maps.
1
Wejdź na stronę http://maps.google.pl.
2
Po lewej stronie, obok mapy znajduje się odnośnik „Umieść swoją firmę w serwisie Mapy Google”. Kliknij na niego.
3
Jeśli twojej firmy nie ma jeszcze na Google Maps, kliknij na przycisk „Dodaj nową firmę”.
4
Zostanie
ci wyświetlony formularz, w którym musisz podać nazwę firmy, jej
lokalizację, dane teleadresowe, opis firmy i profil jej działalności.
5
Podczas
wprowadzania kolejnych informacji, możesz obserwować jak zmienia się
„wizytówka” twojej firmy, widoczna po prawej stronie ekranu. Gdy
wypełnisz wszystkie dane, naciśnij przycisk „Następne”.
6
Pojawi
się druga strona formularza. Zostaniesz poproszony o podanie informacji
dotyczących godzin pracy twojej firmy, formy kontaktu z klientami i
opcji płatności za towary/usługi. Google Maps oferuje również możliwość
umieszczenia zdjęć (max. 10) i plików wideo (max. 5).
7
Pamiętaj, im bardziej szczegółowych informacji udzielisz, tym wyżej znajdzie się twoja firma w wynikach wyszukiwania.
8
Gdy skończysz wypełnianie formularza, kliknij przycisk „Prześlij”.
9
Kolejnym
etapem jest weryfikacja konta. Możesz wybrać pomiędzy weryfikacją
telefoniczną lub przez e-mail. Jeśli zdecydujesz się na opcję „Telefon”,
za kilka sekund przedstawiciel serwisu skontaktuje się z tobą.
Przygotuj kartkę i długopis, żeby zapisać 5-cyfrowy kod PIN, który
zostanie ci wówczas podyktowany. Wpisz kod w odpowiednie pole
formularza.
10
Google
Maps umożliwia dostęp do informacji dotyczących ilości przekierowań z
map Google na twoją witrynę internetową i liczby wyświetleń twojej
wizytówki w Google Maps.
11
Pamiętaj
o regularnym uaktualnianiu danych firmy, umieszczaniu nowych zdjęć, a
nawet plików wideo. Jeśli twoja firma ma filie, również umieść je na
Google Maps. Przy dużej liczbie danych adresowych wygodna będzie opcja
„Prześlij plik danych na serwer”, która dostępna jest po kliknięciu
odnośnika „Umieść swoją firmę w serwisie Mapy Google” na stronie
głównej.
Redaktor: Andrzej, specjalista Tipy.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz