Facebook wprowadza oferty, czyli wirtualne bony na fanpage’ach. To będzie spam czy okazja?
Lubicie korzystać z różnego typu obniżek, bonów i promocji? Po co się pytam, chyba większość z nas lubi i korzysta. Nie od dziś promocja to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, bez względu na to, czy jest pod postacią zniżki, kodu rabatowego, czy „promocji dwa za jeden”. Na promocjach tego typu urósł Groupon i mu podobne serwisy. Teraz pora na Facebooka.
Facebook uruchomił nową usługę, która nazywa się po prostu – oferty. W skrócie polegać to ma na tym, że na swoim Fanpage’u dana firma może zaoferować użytkownikom zniżkę/rabat etc., na jakiś produkt lub usługę. Gdy użytkownik kliknie w ofertę,dostanie na maila jej potwierdzenie, które może wydrukować lub pokazać prosto z ekranu telefonu, tam, gdzie ma zamiar wykorzystać swój kupon/bon. Facebook chce, aby firmy, które wykorzystują ten serwis do promocji poprzez strony, zaczęły dystrybuować również w ten sposób swoje oferty. Z wprowadzeniem tej usługi może wiązać się również ostatnie przejęcie przez Facebooka Tagtile, która jest aplikacją na smartphony, dzięki której klient odwiedzający dany sklep związany z Tagtile może uzyskać zniżki i tym podobne. Krótko mówiąc mobile marketing w pełnej krasie.
Co to oznacza dla użytkowników Facebooka.
Cóż, od tej pory na naszej ścianie mogą zacząć pojawiać się przeróżne
oferty firm, których strony lubimy. Problem w tym, w jaki sposób firmy
wykorzystają te nowe narzędzie promocji. Nie trudno sobie wyobrazić
sytuację, w której każda najmniejsza zniżka będzie promowana za pomocą
Fanpage’a. Takich zniżek można zapewne w niektórych przypadkach
wygenerować w ciągu dnia dziesiątki. Pomnóżmy to razy ilość stron
różnych firm usługowych, które mamy w naszym feedzie i wyobraźmy sobie,
że dzień w dzień jesteśmy bombardowani kolejnymi ofertami. Na pewnym
poziomie może to zacząć przypominać po prostu spam, a jedynym ratunkiem
będzie wyrzucenie danego Fanpage’a z naszego Facebooka.
Oferty od Facebooka to na pewno bardzo ciekawe narzędzie
marketingowe. Jednak trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać. Jak nieraz
zapewne mieliśmy okazję zobaczyć, prowadzenie dobrej kampanii
marketingowej na FB wcale nie jest proste. Oferty mogą okazać się
w dobrych rękach świetnym sposobem na promocję, a użytkownicy Facebooka
będą mogli czerpać z nich korzyści. Jednak może to wszystko zamienić się
w jeden wielki spam, który przyniesie odwrotny od zamierzonego skutek
dla firmy. Jak będzie to wyglądać przyjdzie nam się prędzej czy później
przekonać.Źródło: antyweb.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz