Jednym
z największych wyzwań specjalistów ds. marketingu internetowego jest
napisanie skutecznej reklamy. Nie ma w tym nic zaskakującego. Większość z
nich nie jest wykształconymi copywriterami. Tylko profesjonalista wie,
na co należy zwrócić uwagę pisząc tekst reklamowy. Poniżej przedstawiam
kilka porad, które pomogą ci stworzyć skuteczną, przynosząca zyski
reklamę.
2
Ustal, jaki cel ma twoja reklama. Może to być np. pozyskanie potencjalnych klientów, sprzedaż produktu, zwiększenie ruchu na stronie itp.
3
Sporządź listę zalet i korzyści, jakie można osiągnąć dzięki twojemu produktowi/usłudze. Reklamę zacznij od najważniejszej korzyści. Umieść ją już w nagłówku reklamy lub zaraz w pierwszej linii tekstu.
4
Przedstawiaj korzyści w sposób konkretny. Używaj dokładnych liczb, procentów, kolorów, zapachów, dźwięków, przymiotników opisowych itp.
5
Wyróżnij się na tle konkurencji. Sporządź
listę cech, którymi twój produkt różni się od produktów
konkurencyjnych. W reklamie uwzględnij wszystko to, co sprawia, że twój
produkt jest lepszy od konkurencyjnego.
6
Podkreślaj cechy swojego produktu. Wykorzystaj
grafikę, rysunki, zdjęcia ludzi, których potrzeby zostały zaspokojone
przez twój produkt. Twoim celem jest wywołanie w odbiorcach emocji,
impulsu, który nakłoni ich do kupna.
7
Określ docelową grupę odbiorców reklamy. Ile
mają lat, jakiej są płci, skąd pochodzą? Gdy już określisz profil
potencjalnych klientów, zapisz na kartce argumenty, które mogą skłonić
ich do kupna twojego produktu. Uwzględnij je w swojej reklamie.
8
Uwzględnij obiektywnie potwierdzone informacje. Mogą to być wyniki ankiet konsumenckich, badania naukowe, statystyki, recenzje produktu itp.
9
Nie zapomnij o korzyściach „posprzedażowych”.
Poinformuj odbiorców reklamy o wsparciu, jakie uzyskają po zakupie
produktu. Może ono polegać na darmowych konsultacjach, wsparciu
technicznym, darmowym serwisie itp. Obsługa posprzedażowa może mieć
ogromny wpływ na decyzję o zakupie.
10
Szukaj informacji wśród ludzi, którzy nie zdecydowali się na zakup twojego produktu.
Zapytaj,
co skłoniło ich do podjęcia takiej decyzji. Da ci to nowe pomysły na
to, jak zmodyfikować swoje reklamy, by przyniosły większy zysk.
Źródło: Redaktor: Andzela, specjalista Tipy.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz