środa, 15 maja 2013

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?


Ups! Kolejna wtopa. Dobrze napisana, z przykuwającym oko nagłówkiem, ładnym zdjęciem, przyzwoitą listą zalet i..... wielką czarną dziurą w miejscu gdzie powinna być atrakcyjna oferta! Zamiast powiedzieć czytelnikowi co dokładnie ma zrobić, autor reklamy grzecznie podaje tylko numer telefonu i adres strony internetowej. Cóż za marnotrawstwo!
Jednak reklamy drukowane nie są jedynym przypadkiem, w którym biznesmeni wycofują się od zrobienia rzeczy najbardziej oczywistej – podania czytelnikowi atrakcyjnego powodu, dla którego powinien skorzystać z oferty nie później, nie jutro, ale właśnie w tej chwili. Kolejnym obszarem, w którym nie przykłada się należytej wagi do pisania atrakcyjnych ofert jest marketing internetowy. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak zmienić ten stan rzeczy, zastosuj się do poniższych porad.


1
Spraw, żeby twoja oferta była atrakcyjna.
Oferty w większości przypadków są miłe i uprzejme. Mocna oferta handlowa to taka, która zawiera istotny powód, dla którego czytelnik powinien zareagować już teraz. Na przykład, promując swój produkt drogą e-mail zastąp słodkie, bezbarwne „Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej” zdaniem „Po co czekać, skoro możesz zacząć już teraz? Odbierz darmową próbkę klikając w ten link!”.
 
2
Zadbaj o to, by oferta nie była „wyprana” z emocji.
Nie pozwól, by twój strach przed stworzeniem kiepskiej oferty, pozbawił ją emocji. Skup się na zaletach: Jakie korzyści zaoferujesz czytelnikowi, jeśli podejmie konkretne działania? Co sprawia, że boi się lub nie chce skorzystać z oferty? Jak zapanować nad jego lękami lub wykorzystać je na swoją korzyść?
 
3
Spraw, by sprawa wydawała się pilna.
Nie jęcz mówiąc, że to tani podstęp. Ponaglanie sprawdza się, ponieważ ludzie są w dzisiejszych czasach bardzo zabiegani. Ustalenie ostatecznego terminu promocji może być jedyną szansa na przykucie ich uwagi. Co więcej, większość osób odkłada podjęcie decyzji na później. Określając konkretny termin, pomagasz im jasno sprecyzować, czego chcą.
 
4
Buduj napięcie.
Ludzie kochają dramaturgię! Zrób z ostatecznego terminu dramatyczne zakończenie. Cofnij się o kilka dni wstecz i wyślij użytkownikom serię e-maili informujących ich, że zostało już tylko 5 dni, 4 dni, 48 godzin, 24 godziny, „ostatnia szansa”, „ważna tylko do północy”, żeby podjęli ostateczny ruch.
 
5
Odpowiednia treść.
Ofertę pisz w sposób autentyczny, posiłkując się poczuciem humoru lub troskliwością. Cały czas koncentruj się na tym DLACZEGO twój produkt lub usługa naprawdę może pomóc rozwiązać problemy twoich potencjalnych klientów




 Redaktor: , specjalista Tipy.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz