wtorek, 16 lipca 2013

Jak pisać reklamy, które odniosą sukces?

Jednym z największych wyzwań specjalistów ds. marketingu internetowego jest napisanie skutecznej reklamy. Nie ma w tym nic zaskakującego. Większość z nich nie jest wykształconymi copywriterami. Tylko profesjonalista wie, na co należy zwrócić uwagę pisząc tekst reklamowy. Poniżej przedstawiam kilka porad, które pomogą ci stworzyć skuteczną, przynosząca zyski reklamę.
1
Korzystaj z doświadczeń innych. Dobre pomysły możesz czerpać studiując reklamy produktów podobnych do twoich. Zgromadź cały dostępny materiał: reklamy prasowe, ulotki, reklamy internetowe, e-maile itp. Stwórz reklamę w oparciu o ten materiał, ale nie kopiuj tekstu słowo w słowo.
2
Ustal, jaki cel ma twoja reklama. Może to być np. pozyskanie potencjalnych klientów, sprzedaż produktu, zwiększenie ruchu na stronie itp.
3
Sporządź listę zalet i korzyści, jakie można osiągnąć dzięki twojemu produktowi/usłudze. Reklamę zacznij od najważniejszej korzyści. Umieść ją już w nagłówku reklamy lub zaraz w pierwszej linii tekstu.
4
Przedstawiaj korzyści w sposób konkretny. Używaj dokładnych liczb, procentów, kolorów, zapachów, dźwięków, przymiotników opisowych itp.
5
Wyróżnij się na tle konkurencji. Sporządź listę cech, którymi twój produkt różni się od produktów konkurencyjnych. W reklamie uwzględnij wszystko to, co sprawia, że twój produkt jest lepszy od konkurencyjnego.

6
Podkreślaj cechy swojego produktu. Wykorzystaj grafikę, rysunki, zdjęcia ludzi, których potrzeby zostały zaspokojone przez twój produkt. Twoim celem jest wywołanie w odbiorcach emocji, impulsu, który nakłoni ich do kupna.
7
Określ docelową grupę odbiorców reklamy. Ile mają lat, jakiej są płci, skąd pochodzą? Gdy już określisz profil potencjalnych klientów, zapisz na kartce argumenty, które mogą skłonić ich do kupna twojego produktu. Uwzględnij je w swojej reklamie.
8
Uwzględnij obiektywnie potwierdzone informacje. Mogą to być wyniki ankiet konsumenckich, badania naukowe, statystyki, recenzje produktu itp.
9
Nie zapomnij o korzyściach „posprzedażowych”. Poinformuj odbiorców reklamy o wsparciu, jakie uzyskają po zakupie produktu. Może ono polegać na darmowych konsultacjach, wsparciu technicznym, darmowym serwisie itp. Obsługa posprzedażowa może mieć ogromny wpływ na decyzję o zakupie.
10
Szukaj informacji wśród ludzi, którzy nie zdecydowali się na zakup twojego produktu. 
 Zapytaj, co skłoniło ich do podjęcia takiej decyzji. Da ci to nowe pomysły na to, jak zmodyfikować swoje reklamy, by przyniosły większy zysk.
 Źródło:   Redaktor: , specjalista Tipy.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz